©  Foto:

Rute 2: Båring Vig ca. 5,0 km

En lækker vandretur ved Båring Vig

Båring Vig ca. 5,0 km.

Der er P-plads ved Båring forsamlingshus på Middelfartvej.

Følg Lykkegårdsvej til gården Løkkegård på toppen af bakken og videre ad markvejen. Drej til venstre ad Sommerlandsvej og derefter til højre ad Skyttevej. Følg grusvejen ligeud i svinget og hold til højre, når vejen deler sig. Drej til venstre over den lille Ørredbæk inden stranden. Følg den meget smukke sti ind gennem bøgeskovens kuperede terræn forbi et gammelt ”amfiteater” og en lille skovsø og videre ud til Skovgyden. Drej til venstre og gå op til krydset ved Middelfartvej. Drej til venstre og gå tilbage til P-pladsen.
Stien består af grus-/markvej, blød skovvej og et stykke moderat trafikeret asfaltvej. Den er meget varieret og køn. Området er et meget smukt kultur- og naturlandskab med en fantastisk udsigt.
Der er fin mulighed for at kombinere turen med et havbad og hvil på bænke ved kysten.
Der er mulighed for diverse afkortninger og variationer på ruten, evt. med parkering ved Skyttevej.